إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

السبت، 27 فبراير، 2010

لازم نحييها



صراحتنا حبة اتكلم معاكوا المرادى بجد
فكرة القصص عجبتكم والا كانت مجاملة هى فى التعليقات حازت على اعجاب الجماهير ولاكن محدش بعت قصص انا هانشرها تانى وهى كتابة قصر لسن 6الى 9سنوات والسبب ان بعد ما الكل يبعت القصة هاتتنشر ويحصل عليها تقييم والقصة الفائزة هى اللى هتنتشر للاطفال الصغيرين انا مبقولش ان اجبارى ان حد يكتبها لاكن كنت حبا ان الكل يشارك فيها لسبب بسيط لومكنش يعرف قصة الشهيد اللى المفروض يتعامل القصة علية يبقى هو استفاد والطفل بردة استفاد دة غير ان اكيد لازم هنلاقى قصص شهدة كتير منعرفش عنهم حاجة واللى بيقول مبعرفش اكتب ساهم بانك تبعت صورة لهذا الشخص عارفة انى طولت فى الكلام ولاكن الفكرة دية بجد شاغلة كل تفكيرى لان حاسة انها هاتنفع اطفال كتير وكمان نقلل الاهانات اللى اسرائيل بتزرعها فى قلوب اطفالنا واخواتنا فينا فبجد نفسى ننفع الاسلام بشئ ولو بسيط الفكرة مرة تانية هي
  1. لاتزيد عن ستة اسطر
  2. لسن6الى 9سنوات
واسامى شهدائنا العظام
  1. محمود المبحوح
  2. يحيى عياش
  3. ريم الرياشى
  4. آيات الاخرس
  5. وفاء ادريس
  6. ويارب الكل يشارك فيها ويبعتها على هذا اليميل
gehad_sakr@yahoo.com
وياريت تكون المشاركة فعالة لان بجد نفسى نحيى دائما فى قلوبنا
وندافع عنة بكل ما نملك

هناك 15 تعليقًا:

عاشقة الحرية يقول...

حبيبتى معلش هما الناس كدة بتشجع من بعيد لكن انا واثقة فيكى وهتجيبى القصص لوحدك ويمكن دى ارادة ربنا علشان تاخدى الثواب كلةوانتى عارفة ياريت انى معاكى

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

عاشقة الحرية بس انا ماكنتش عاوزة اخد الثواب لوحدى ما انا اقدر اكتب كل القصص
لاكن حبيت افعله لان بجد احنا محتاجين نفتكر الاقصى
ولوبشئ قليل
شكرا لمرورك

قلـــ "بــلال" ــب فارس يقول...

السلام عليكم
بدى اطرح اسئله وياريت تجاوبيها ومعلشى
انا اسف فى الاسئله لانى
مش فاهم حاجة
ههههههههه
طبعا العيب مش فى كلامك بس العيب فيا اصل ساعات بيجى عليا كده مش بفهم شى
القصة هل ناتى بها من الواقع ام ناتى بها من الخيال
يعنى قصة شهيد حقيقية ولا نالفها
----------
ولو عايز قصه فيلم من تاليفى ممكن اجيبها اليك
اه والله
لو عارفه فيلم عزازيل اللى من انتاج قناه فور شباب
انا عملت الجزء الثانى اليه

محمد الإربدي يقول...

http://altadebor.blogspot.com/

كريم مصطفي سيد يقول...

السلام عليكم
طبعا هيا مش مجامله بس الوقت بيحكم الواحد وان شاء الله نعمل حاجه تفيد

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

وعليكم السلام اخى قلب فارس
انا اقصد قصة شهيد حقيقية
ونعملها قصة صغيرة للاطفال
والاسماء اللى عيتعمل عليها القصة مكتوبة فى البوست
بس المهم تتبعت لان بجد انا حبة الفكرة دى كتير وجزاك الله خيرا

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

اخى محمد
شكرا لمرورك الرائع على مدونتى المتواضعة

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

وعليكمالسلام اخى كريم
انا مش بقول ان لازم كلة يعمل قصة ممكن يبعت على الاقل صورة شخصية لشهيد
وجزاكم الله خيرا

MOHAMMED ELBANNA يقول...

زهره الاسلام
ولما اليأس ؟
ان غلب الذين توقفوا عن المحاوله لم يعلموا كم كانوا على مقربه من النجاح حينما قرروا التوقف .
اعدك بما يسرك .
تقبلي مروري
محمد البنا

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

السلام عليكم
اخى محمد البنا
اسعدنى مرورك كثيرا
وعلى فكرة نا لسة ميأستش
لسة جواية امل
وانشء الله سوف يتحقق

مشخبطاتي يقول...

السلام عليكم..

أكرر أسفي..ليس لدي موهبة في القصص..كما ان الوقت يضيق فترة بعد أخرى.. :)

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

وعليكم السلام اخى مشخبطاتى
لا خلاص انا حتى جالى ياس خلاص من الفكرة
جزاك الله خيرا

MOHAMMED ELBANNA يقول...

اليأس ...اليأس
كم اكره هذه الكلمه .
اذا لم يكن معكي احد ليساعدك فكفاكي نفسك .
فكلنا سوف نسأل امام الله فرادى .
لا تجعلي احلامك تموت على صخور اليأس .

http://tareekelnagah.blogspot.com/2008/02/blog-post.html

تقبلي مروري
محمد البنا

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

اخى محمد جزاك الله خيرا وفعلا انا اشتغلت فيهم لوحدى
شكرا للمتابعة

أبو مصعب يقول...

انا بقى بحب القصص جدا

Related Posts with Thumbnails